Primeste articolele pe e-mail!

Ai fost abonat cu succes!
Te rugam sa incerci din nou mai tarziu!

-27 Mai 2021- Știrile săptămânale despre sustenabilitate

Ziua internațională a Biodiversității și un nou raport ONU

Cu ocazia zilei internaționale a diversității biologice (22 Mai), două enitități aparținând Națiunilor Unite au publicat un raport care arată că "Încă nu am ajuns la rata de schimbare necesară pentru alinierea cu Agenda 2030" conform Secretarului Executiv al Convenției pentru Diversitate Biologică, Elizabeth Maruma Mrema, care a dezvoltat acest studiu împreună cu Programul pentru Mediu al Națiunilor Unite.

Autorii studiului au constatat că există o scădere în evoluția către Obiectivele Gloale de Dezvoltare Durabilă, în comparație cu raportul de același tip publicat în 2019. Cercetătorii au ajuns la concluzia că dezvoltarea zonelor protejate și alte măsuri luate pentru protejarea biodiversității nu au condus la reducerea numărului de specii pe cale de dispariție, astfel demonstrând ineficiența strategiei de conservare a biodiversității până în 2020.

Planul de Acțiune pentru Poluare Zero din cadrul Acordului Verde European

În data de 12 Mai 2021, Comisia Europeană a adoptat Planul de Acțiune European: "Spre poluare zero în aer, apă și sol", un document care prezintă o viziune integrată pentru anul 2050, în care poluarea este redusă la niveluri care nu mai fac rău omului și ecosistemelor. Documentul include pașii necesari pentru atingerea acestei ținte ambițioase, făcând legături între toate politicile europene relevante pentru gestionarea și prevenirea poluării.

Pentru atingerea țintelor stablite privind poluarea în anul 2050, Planul de Acțiune generează ținte clare pentru 2030 în scopul reducerii poluării din diverse surse, raportat la situația actuală:

- îmbunătățirea calității aerului cu 55%

- îmbunătățirea calității apei prin reducerea deșeurilor și resturilor de plastic din mare cu 50% și prin reducerea microplasticelor din mediu cu 30%

- îmbunătățirea calității solului prin reducerea pierderilor de nutrienți și utilizării de pesticide chimice cu 50%

- reducerea cu 25% a ecosistemelor din Europa în care poluarea aerului amenință biodiversitatea

- reducerea categoriei de oameni perturbați în mod cronic de către zgomotele produse de forme de transport cu 30%

- reducerea generării de deșeuri în mod seminficativ și reducerea deșeurilor municipale reziduale cu 50%

Săptămâna Verde Europeană 2021

Săptămâna Verde Europeană este un eveniment dedicat "ambiției pentru poluare zero", având rolul de oportunitate de angajare a tuturor părților interesate în evoluția lumii către un mediu fără toxine și fără poluare. Planul De Acțiune European pentru Poluare Zero este un element central pentru discuțiile desfășurate în cadrul acestui eveniment, aducând în prim-plan diverse modalități de tranziționare către sustenabilitate reală. Deschiderea fizică a evenimentului va avea loc în data de 31 Mai în Lahti, Finlanda, orașul care a câștigat premiul de Capitală Verde Europeană în anul 2021.

Între 1 și 4 Iunie va avea loc un șir de conferințe virtuale pe teme legate de sănătate, biodiversitate, producție și consum, cât și pe tema stimulării schimbărilor pentru reducerea poluării la nivel global. Pe lângă cele enumerate, vor exista și evenimente organizate independent la nivel local între 3 Mai și 13 Iunie pe teme similare.