Inițiativele UNESCO pentru susținerea educației în pandemia de COVID 19
În luna Martie a anului 2020, în paralel cu începutul pandemiei de COVID 19, UNESCO a lansat Coaliția Globală pentru Educație, un parteneriat care să susțină continuitatea educației la nivel global în contextul pandemiei. Contextul generat de pandemie a potențat în mod dramatic inegalitățile privind accesul la educație, provocând în unele cazuri întreruperi seminificative în învățare și predare. Conform studiilor desfășurate de UNESCO, peste 91% din populația de elevi a planetei a fost afectată negativ în punctul de vârf al pandemiei.
Coaliția Globală pentru Educație operează în 112 țări, având 175 de parteneri strategici.
Printre activitățile desfășurate de coaliție se numără Academia de Abilități Globale, care are scopul de-a ajuta un milion de tineri în dobândirea abilităților de angajare, alături de o inițiativă privind colectarea de date la scară mare pentru implementarea unor soluții ulterioare dedicate.
Conform UNESCO, în ciuda eforturilor globale de susținere a recuperării sitstemelor educaționale, acestea se confruntă în continuare cu perturbări și obstacole majore.
Reprezentanții UNESCO insistă că menținerea continuității educației rămâne o prioritate.
În anul 2021, CGE se va concentra pe recuperarea sistemelor educaționale, abordând nevoia urgentă de reducere a ratelor de abandon școlar și de gestionare a pierderilor de învățare.
Acțiunile CGE sunt orientate spre asistarea țărilor în patru direcții:
- Generarea unui răspuns la perturbările din procesele educaționale provocate de închiderea școlilor.
- Scalarea incluzivă a sistemelor de învățare la distanță, conectând toți elevii și toate instituțiile de învățământ la internet.
- Gestionarea eficientă a recuperării și a întoarcerii în școli
- Colectarea de date, distribuirea de cunoștințe în vederea creșterii rezilienței sistemelor educaționale.
Planul de acțiune pentru 2021 al CGE este bazat pe cele trei criterii fundamentale ale coaliției: intervenții la nivel de țară, repere emblematice și promovarea cunoștințelor.
Intervențiile la nivel de țară se bazează pe introducerea de noi inițiative pentru susținerea țărilor în etapa de recuperare, concentrându-se în mod specific pe trei zone importante: oferirea de susținere copiilor prin sistemul educațional, gestionarea pierderilor în parcursul de învățare și accelerarea educației digitale.
Intervențiile privind reperele emblematice se concentrează pe accelerarea implementării Academiei Globale pentru Abilități, a Campusului Global pentru Profesori și pe îmbunătățirea accesului la învățământ la distanță pentru reducerea diferențelor de oportunitate în funcție de gen.
Inițiativa privind promovarea cunoștințelor se bazează pe lansarea de studii și campanii la nivel global, punând la dispoziție informații valoroase pentru tineri, dar și infomații care arată importanța continuității proceselor educaționale